საწრეო მუშაობა მათემატიკაში
საწრეო მუშაობა
სასწავლო წლის პირველ სემესტრში ფუნქციონირება დაიწყო მათემატიკის წრემ სახელწოდებით: ,,გონიერები“ წრეში გაერთიანდა 10 მოსწავლე.
საწრეო მუშაობა ტარდება კვირაში ერთხელ, სამშაბათს, მე-5 გაკვეთილზე. წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის როგორც სააზროვნო, ასევე ლოგიკური და არგუმენტირებული მსჯელობის საფუძველზე სწორი დასკვნების გამოტანის უნარის განვითარებას.
მათემატიკური წრის მოკლე დახასიათება:
მათემატიკური წრის მიზანია: მრავალფეროვანი და სახალისო ამოცანებითა და სავარაჯიშოებით მოსწავლეებს ავუმაღლო მოტივაცია,ხელი შევუწყო მათში შემეცნების, ლოგიკური და არგუმენტირებული მსჯელობის, სწორი დასკვნების გამოტანის უნარის განვითარებას.
მათემატიკური თამაშის სახით დავალებების შესრულება მოსწავლეებს დაეხმარება მიღებული ცოდნა გამოიყენონ ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
წრის დახმარბით მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ ისეთი უნარ-ჩვევები, როგორიცაა: კომუნიკაცია, მსჯელობა, ერთმანეთის აზრის მოსმენა, საკუთარი აზრის დასაბუთება, პრობლემის გადაჭრა... ვეცდები გაითვალისწინონ, რომ მათემატიკის შესწავლა რაიმე გადაულახავ პრობლემებთან შეჭიდება კი არაა, არამედ იმის ცოდნა, თუ რა კუთხით მივუდგეთ, როგორ(უფრო იოლი მეთოდით) ამოვხსნათ ესა თუ ის ამოცანა და სავარჯიშო, მით უმეტეს, რომ მათემატიკურ მოქმედებებს გვერდს ვერ ავუვლით ყოველდღიურ ცხოვრებაში, მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ მიღებული თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება.
მათემატიკური თამაშის სახით დავალებების შესრულება მოსწავლეებს დაეხმარება მიღებული ცოდნა გამოიყენონ ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
წრის დახმარბით მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ ისეთი უნარ-ჩვევები, როგორიცაა: კომუნიკაცია, მსჯელობა, ერთმანეთის აზრის მოსმენა, საკუთარი აზრის დასაბუთება, პრობლემის გადაჭრა... ვეცდები გაითვალისწინონ, რომ მათემატიკის შესწავლა რაიმე გადაულახავ პრობლემებთან შეჭიდება კი არაა, არამედ იმის ცოდნა, თუ რა კუთხით მივუდგეთ, როგორ(უფრო იოლი მეთოდით) ამოვხსნათ ესა თუ ის ამოცანა და სავარჯიშო, მით უმეტეს, რომ მათემატიკურ მოქმედებებს გვერდს ვერ ავუვლით ყოველდღიურ ცხოვრებაში, მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ მიღებული თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება.
მოსწავლეებს შევთავაზებ ისეთ ლოგიკურ ამოცანებსა და სავარჯიშოებს, რომლებიც აგრეთვე განუვითარებთ თავისუფალ აზროვნებასა და მეტაკოგნიტურ უნარებს.
საწრეო მუშაობის პროგრამა ემსახურება ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნებსა და ამოცანებს, ეს კი მომცემს საშუალებას, გამოვიყენო სწავლების სხვადასხვა მეთოდი, მიზანმიმართულად გავანაწილო აქტივობები ინდივიდუალური და ჯგუფური
სამუშაოების შესრულების დროს, ინტერესთა სფეროებისა და შესაძლებლობის მიხედვით.
საწრეო მუშაობის პროგრამა
საგანი: მათემატიკა
წრის დასახელება: „გონიერები“
სკოლა: ქ. ბათუმის №18 საჯარო სკოლა
კლასი: I -ბ კლასი
წრის ხელმძღვანელი: ეთერ დიასამიძე
წრის მიზანი: მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ე.ს.გ.-ს მოთხოვნების მიხედვით
· მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები, რაოდენობები და რიგი
· მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები
· მოსწავლეს შეუძლია განახევრება-გაორმაგების მოქმედებების შესრულება და მათი დაკავშირება შეკრება-გამოკლებასთან და ერთმანეთთან
· მოსწავლეს შეუძლია შეაფასოს და შეადაროს რაოდენობები 10-ის ფარგლებში
· მოსწავლეს შეუძლია რიცხვებისა და მათზე მოქმედებების გამოყენება გამოთვლებზე ამოცანების ამოხსნისას
· მოსწავლეს შეუძლია შეკრებისა და გამოკლების გამოყენება მარტივი მათემატიკური ამოცანების ამოხსნისას
· მოსწავლეს შეუძლია გარემოში ორიენტირება და ობიექტთა ურთიერთგანლაგების აღწერა
· მოსწავლეს შეუძლია ფიგურათა ზომების შედარება და დადგენა
მოკლე მიმოხილვა: მოსწავლეებმა გაიგონ, რომ ის, რაც მეტად რთული ეჩვენებათ არც ისე დაუძლეველი ყოფილა, რომ ამის მიღწევა შეიძლება შრომისა და მონდომების საშუალებით.
გამოვიყენებ ,,სახალისო მათემატიკის“ ამოცანებს, შევასრულებთ მოქმედებებს მრავალნიშნა რიცხვების გამოყენებით, ასევე განვიხილავთ გეომეტრიულ ფიგურებსა და მათ თავისებურებებს.
დაწყებითი კლასების სპეციფიკიდან გამომდინარე აუცილებელია დამატებითი აქტივობების შემოტანა. მათემატიკაში საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს საგნის კომპეტენციას და მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლებას. მათემატიკის საწრეო მუშაობა იმიტომ გვინდა, რომ მეორე კლასის დასრულების შემდეგ, მოსწავლეები მყარი ცოდნითა და შესაბამისი უნარ-ჩვევებით შეუდგნენ სწავლას მომდევნო კლასში. საწრეო მუშაობა იქნება წლის მანძილზე გაწეული შრომის ერთგვარი შეჯამება.
მათემატიკის წრის მოსწავლეთა სია:
1.ბერეიძე ნათია
2.გოგელია მათე
3.გაბეხაძე გიორგი
4.გოგოხია რატი
5.დიასამიძე ნიკოლოზი
6.დიდენკო მაქსიმილიანი
7.მიქელაძე სანდრო
8.მიქელაძე რომეო
9.შაინიძე ანასტასია
10. ჯინჭარაძე დემეტრე
10. ჯინჭარაძე დემეტრე
1.
დასწრების ფურცელი წრის სახელწოდება:,,გონიერები“
2019-2020 სასწავლო წელი, I სემესტრი.
N
|
გვარი, სახელი
|
თარიღი
|
ხელწერა
|
1
|
ბერიძე ნათია
| ||
2
|
გოგელია მათე
| ||
3
|
გაბეხაძე გიორგი
| ||
4
|
გოგოხია რატი
| ||
5
|
დიასამიძე ნიკოლოზი
| ||
6
|
დიდენკო მაქსიმილიანი
| ||
7
|
მიქელაძე სანდრო
| ||
8
|
მიქელაძე რომეო
| ||
9
|
შაინიძე ანასტასია
| ||
10
|
ჯინჭარაძე დემეტრე
|
კითხვარი მშობლებისათვის
სახელი:
გვარი:
მოსწავლის სახელი და გვარი:
1.თანახმა ხართ თქვენი შვილი ჩაერთოს საწრეო მუშაობაში?
2. საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს თქვენი შვილის ცოდნის
გაღრმავებას?
ა) დიახ; ბ) ნაწილობრივ; გ)არა
3. როგორ ფიქრობთ: თქვენი შვილი ხალისით ჩაერთვება საწრეო მუშაობაში, თუ ხათრის გმო?
4. რა შედეგს ელოდებით საწრეო მუშაობის დასრულების ბოლოს?
5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
მოსწავლის კითხვარი
გვარი ,სახელი ---------------------------------------------
1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის წრის შექმნის შესახებ?
ა) დიახ; ბ)არა.
2.საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არაცოდნის გაღრმავებაში?
ა) დიახ; ბ)არა.
3.საწრეო მუშაობის დროს, მასწავლებლის მიერ განხილული
აქტივობები იყო თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
ა) დიახ; ბ)არა.
4.იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
ა) დიახ; ბ)არა.
5.როგორ შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
საწრეო მუშაობის პროგრამა და განრიგი:
საგანი: მათემეტიკა
2019-2020 სასწავლო წელი
I კლასი I სემესტრი
(მეცადინეობა ტარდება კვირაში ერთხელ)
თემა |
აქტივობა
|
საათების რაოდენობა
|
თარიღი
|
|
1
|
ციფრები და რიცხვები, შეკრებისა და გამოკლების თვისებები.
|
ზოგადი მიმოხილვა, პოზიტიური განწყობის შექმნა. შესწავლილი რიცხვებისა და ჩხირების გამოყენებით მოსწავლეები შეადგენენ სავარჯიშოებს.
|
1 სთ
|
3.10.2019წელი
|
2
|
10- მდე რიცხვები, კენტი და ლუწი რიცხვების ამოცნობა.
|
შესწავლილი რიცხვების დაკავშირება მათემატიკური ნიშნების საშუალებით, ნიშნების დახასიათება და თვისებები.
|
1 სთ
|
10.10.2019 წელი
|
3
|
ამოცანა, ამოცანაში პირობის გამოყოფა და კითხვის დასმა.
|
ძირითადი საკითხისა და ქვესაკითხის გამოყოფა.
|
1 სთ
|
17.10.2019
წელი
|
4
|
ლოგიკურ ამოცა ნებზე მუშაობა
|
ლოგიკური ამოცანებზე და სავარჯიშოებზე მუშაობა, ინტელექტის, აზროვნების, ყურადღების და გონებრივი განვითარებისათვის.
|
1 სთ
|
24.10.2019 წელი
|
5
|
გეომეტრიული ფიგურები
|
გეომეტრიული ფიგურების დახასიათება და კლასიფიკაცია, შედარება. მოდელების შექმნა.
|
1 სთ
|
31.10..2019 წელი
|
6
|
ამოცანა და მისი ნაწილები. |
ამოცანებზე მუშაობა, ინტელექტის, აზროვნების, ყურადღების და გონებრივი განვითარებისათვის.
|
1 სთ
|
7.11.2019 წელი
|
7
|
არითმეტიკული მოქმედებები რიცხვებზე (შეკრება 10-ის ფარგლებში)
|
სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით რიცხვების შეკრება.
|
1 სთ
|
14.11..2019წელი
|
8
|
არითმეტიკული მოქმედებები რიცხვებზე (გამოკლება 10-ის ფარგლებში)
|
რიცხვების გამოკლება სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით.
|
1 სთ
|
21.11..2019 წელი
|
9
|
რიცხვითი კიბე.
| შეძლონ ამ კიბის ხმარებით შეკრება და გამოკლება . |
1 სთ
|
28..11..2019წელი
|
10
|
წრის შემაჯამებელი შეხვედრა.(პრეზენტაცია)
|
1 სთ
|
5.12.2019 წელი
|
1-ლი შეხვედრა
თემა:ზოგადი მიმოხილვა,პოზიტიური განწყობის შექმნა.
2019 წლის 3 ოქტომბერი შედგა მათემატიკის წრის წევრთა პირველი სამუშაო შეხვედრა , რომელზეც განხილული იქნა საორგანიზაციო საკითხები. მათემატიკის წრეში გაერთიანებული არიან I-ბ კლასის მოსწავლეები, წინასწარ გამოქვეყნებული განცხადებისა და შერჩევის კრიტერიუმების გათვალისწინებით. მათემატიკის წრის ჩამოყალიბების აუცილებლობა გამოიწვია ახალმა სახელმძღვანელომ ,რომელსაც მოჰყვა მთელი რიგი სირთულეები ლოგიკურ აზროვნებასთან დაკავშირებით.
მე-2 შეხვედრა
თემა: 10- მდე რიცხვები, ლუწი და კენტი რიცხვების
გამოყოფა, მიმატება და გამოკლების გზები.
თემა: 10- მდე რიცხვები, ლუწი და კენტი რიცხვების
გამოყოფა, მიმატება და გამოკლების გზები.
2019 წლის 10 ოქტომბერი შედგა მათემატიკის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: შესწავლილი რიცხვების დაკავშირება მათემატიკური ნიშნების
საშუალებით, ნიშნების დახასიათება და მათი თვისებები.
თემა : ამოცანა, ამოცანაში პირობის გამოყოფა და კითხვის დასმა.
2019 წლის 17 ოქტომბერს ჩატარდა მათემატიკის მათემატიკის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილულ იქნა ამოცანის პირობა , ამოცანის კითხვა და ამოცანის პასუხი.
მე-4 შეხვედრა
თემა : ლოგიკურ ამოცანებზე მუშაობა
თემა : ლოგიკურ ამოცანებზე მუშაობა
2019 წლის 24 ოქტომბერს ჩატარდა მათემატიკის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა, .
ლოგიკური ამოცანებზე და სავარჯიშოებზე მუშაობა, ინტელექტის, აზროვნების, ყურადღების და გონებრივი განვითარებისათვის.
თემა: გეომეტრიული ფიგურების დახასიათება და კლასიფიკაცია, შედარება. მოდელების შექმნა.
2019 წლის 31 ოქტომბერს მათემატიკის წრის შეხვედრა შედგა . სადაც ვისაუბრეთ გეომეტრიულ ფიგურებზე , შევქმენით მათი მოდელები.
მე-6 შეხვედრა
თემა:ამოცანებზე მუშაობა, ინტელექტის, აზროვნების, ყურადღების და გონებრივი განვითარებისათვის.
2019 წლის 7 ნოემბერს წრის შეხვედრაზე მათემატიკაში ვიმუშავეთ ამოცანების ამოხსნაზე, რომლებიც მოსწავლეების მხრიდან აზროვნების,ყურადღების ,ინტელექტისა და გონების ჩართულობას მოითხოვდნენ.შეადგინეს ამოცანები სურათის მიხედვით . ჩაწერეს ტოლობები ამოცანების ამოსახსნელად.
მე-7 შეხვედრა
თემა:სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით რიცხვების შეკრება. ( 10-ის ფარგლებში).
2019 წლის 14 ნოემბერი მათემატიკის წრის შეხვედრა სადაც თვალსაჩინოების დახმარებით შეძლეს შეკრება და საჭირო რიცხვების ჩასმა. შეკრების კომპონენტების დასახელება.ამოიცნეს სწორი ტოლობა . იპოვეს ერთი და იმავე რაოდენობის ნახატები .დააკავშირეს რიცხვები სურათებთან.
მე-8 შეხვედრა
თემა:რიცხვების გამოკლება სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით. (10-ის ფარგლებში).
2019 წლის 21 ნოემბერი წრის შეხვედრა მათემატიკაში თვალსაჩინიოების გამოყენებით შეძლეს სხვაობის პოვნა. გამოკლების კომპონენტების დასახელება. გამოსახულებაში დაშვებული შეცდომის გასწორება. ცარიელ უჯრაში საჭირო რიცხვის ჩაწერა .
მე-9 შეხვედრა
თემა: რიცხვითი კიბე.
თემა: რიცხვითი კიბე.
2019 წლის 28 ნოემბერს შედგა მათემატიკის წრის მეცადინეობა. სადაც განხილულ იქნა რიცხვითი კიბე. ამ კიბის დახმარებით ბავშვებმა შეძლეს შეკრება- გამოკლების მოქმედებების შესრულება.
მე-10 შეხვედრა
თემა: მათემატიკის წრის " გონიერები" შემაჯამებელი მუშაობა.
2019 წლის 5 დეკემბერს მოხდა წრის მიაერ გაწეული მუშაობის შეჯამება . გავიხსენეთ განვლილი მასალა, შეკრება -გამოკლებაზე, უტოლობაზე, წინა და მომდევნო რიცხვებზე, ამოცანების შედგენასა და ამოხსნაზე, რიცხვით კიბეზე, კენტ და ლუწ რიცხვებზე. ბავშვები აქტიურ მონაწილეობას იღებდნენ ყველა აქტივობაში. წრის მუშაობა ბავშვებს დაეხმარა ცოდნის დონის ამაღლებაში. შემაჯამებელი მუშაობა წარიმართა საინტერესოდ და მიზანმიმართულად. შედეგით კმაყოფილი ვარ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий