ისტ-ის გამოყენება ქართულ ენაში მე-4 კლასი


სსიპ ქ. ბათუმის მე-18 საჯარო სკოლა
გაკვეთილის გეგმა
მასწავლებლის სახელი, გვარი, პირადი ნომერი:          ეთერ დიასამიძე            61003009201
საგანი:       ქართული ენა
სწავლების საფეხური/კლასი:      საფეხური  I/კლასი  IV
მოსწავლეთა რაოდენობა:   23
სსსმ მოსწავლეთა რაოდენობა: 0
გაკვეთილის თემა:    ,,მელა და ყურძენი“  
გაკვეთილის მიზანი:   moswavlem SeZlos teqstis nawilebis erTmaneTTan dakavSireba, dasabuTebuli msjeloba maT urTierTmimarTebaze. moswavleebs ganuviTardebaT detalebis gaazrebisa da logikuri azrovnebis unar-Cvevebi; ZiriTadi Temis, ideis amocnoba; nawarmoebSi asaxul ambavsa da personaJebze msjeloba, maTi saqcielis Sefaseba; mxatvruli nawarmoebis Sesaxeb gamarTul diskusiaSi monawileoba; teqstis calkeuli replikis gaanalizeba; personaJis rolis gansasaxiereblad saWiro monacemebis daufleba.
სასწავლო პროცესში ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენების რამდენიმე მნიშვნელოვანი მხარე:
·         ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება ხელს უწყობს საგანთა შორის კავშირების წარმოჩენას. ეს განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია სწავლების დაწყებით საფეხურზე, როდესაც სასწავლო დისციპლინების უმეტესობა ისწავლება ინტეგრირებულად.
·         ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება ხელს უწყობს შემოქმედებითობისა და ინოვაციური მიდგომების განვითარებას.
გაკვეთილის თემისა და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:
qarT.dawy.(I).1. moswavlem unda SeZlos saTanado sametyvelo qcevis gamovlena nacnob sakomunikacio garemoSi
qarT.dawy.(I).2. moswavlem unda SeZlos standartiT gansazRvruli sxvadasxva tipis teqstebis mosmena, gageba-gaazreba da gadmocema.
qarT.dawy.(I).7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების წაკითხვა და გაგება-გააზრება; ტექსტში ვერბალური და არავერბალური ფორმით მოწოდებული ინფორმაციის (მაგ., ილუსტრაციისა და ტექსტის) ურთიერთდაკავშირება.



აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები (დაასაბუთეთ შინაარსობრივი რესურსების მიზანშეწონილება სასწავლო მიზანთან მიმართებით)
დრო (წთ)
1
საორგანიზაციო საკითხები
აქტივობის მიზანი:  მასწავლებელი მოსწავლეებს აცნობს გაკვეთილის თემასა და მიზანს,  შეფასების რუბრიკას, ახდენს საორგანიზაციო  საკითხების  მოგვარებას. მოტივაციის აღძვრა.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი კითხულობს  სიას, აცნობს  გაკვეთილის  თემასა  და  მიზანს. უხსნის, როგორი  სამუშაო  ელოდებათ  გაკვეთილის დროს.  აცნობს კლასის ორგანიზების ფორმებს,  რომელთა საშუალებითაც მათ მოუწევთ მუშაობა.  მოსწავლეებთან ერთად განიხილავს  შეფასების რუბრიკებს,  რომელთა გამოყენებასაც საგაკვეთილო პროცესში მოახდენს.
ვერბალური

საერთო საკლასო

გაკვეთილის გეგმა, შეფასების რუბრიკები, ჟურნალი

2
2
წინარე ცოდნის გააქტიურება
აქტივობის მიზანი:  წინარე ცოდნის გააქტიურების მიზნით -მასწავლებელი ამოწმებს მოსწავლეთა  წინარე ცოდნას, ტექსტის გახსენება.
აქტივობის აღწერა:  ჩხირების საშუალებით ვიძახებ მოსწავლეს და ვთხოვ, წაიკითხოს დავალება.
კითხვა-პასუხი

ინდივიდუალური

გამოსაძახებელი ჩხირები
2
3
ილუსტრაციების მიხედვით შესაძლო ვარაუდები.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა მოტივირება ტექსტის წასაკითხად, ამ ტექსტთან დაკავშირებული და მისი აღქმის გაადვილებისთვის საჭირო წინარე ცოდნის გააქტიურება.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი წარადგენს ილუსტრაციებს მოსწავლეები გამოთქვამენ ტექსტის შინაარსის შესაძლო ვარაუდებს. ზეპირად აღწერენ ილუსტრაციებს.
კითხვა-პასუხი,

მთელი კლასი
მასწავლებლის მიერ შექმნილი ილუსტრაციები, (აღნიშნული რესურსი მოსწავლეებს შეუქმნის თვალსაჩინო, ვიზუალურ წარმოდგენას,აღძრავს ინტერესს ასახსნელი ტექსტის მიმართ).

5
4
ტექსტის კითხვა, ფილმის ნახვა
აქტივობის მიზანი: კითხვაში გაწაფვა. ვიზუალური მასალის და ტექსტის მთლიანობაში წარმოსახვა, აღქმა.
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი კითხულობს  ტექსტს. შემდეგ მოსწავლეებს აკითხებს გაგრძელებების მეთოდით.
მოსწავლეები ნახავენ ვიდეო-ფილმს იგავ-არაკის შესახებ.
სამოდელო კითხვა, გაგრძელებებით კითხვა,
Ict რესურსზე მუშაობა.
ინდივიდუალური, წყვილებში
სახელმძღვანელო, კომპიუტერი, ინტერნეტქსელი learningapps
7
5
წარმოიდგინე და დაწერე პერსონაჟის გასნხვავებული საქციელის შემთხვევა.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებმა ამოიცნონ პერსონაჟის მამოტივირებელი საკითხები.
აქტივობის აღწერა: მოსწავლეები ჯგუფებში მოიფიქრებენ პერსონაჟის განსხვავებულ საქციელის შემთხვევებს.
დასრულებულ ვარიანტებს გამოაკრავენ დაფაზე და წარადგენენ კლასის წინაშე.
წერა
ჯგუფური
თაბახის ფურცლები, საწერი კალმები, დაფა, მაგნიტები

15
6
გაკვეთილის შეჯამება
აქტივობის მიზანი: ტექსტის გააზრებისა და შეფასების მიზნით კითხვები: რა გავაკეთეთ? როგორ? რა ვისწავლეთ? გაკვეთილის შეფასება.
საშინაო დავალების მიცემა.
მასწავლებელი აჯამებს გაკვეთილს, აფასებს მოსწავლეებს.
 აძლევს საშინაო დავალებას.
კითხვა-პასუხი
მთელი კლასი

4




7
შეფასება
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა შეფასება განმავითარებელი შეფასებით. მოსწავლის შეფასების კომპონენტები და კრიტერიუმები (დანართი 1.)
ვერბალური

მოსწავლის შეფასების რუბრიკა
5
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: მოსწავლეები ამოიცნობენ ტექსტის შინაარსს, სათაურისა და ილუსტრაციის მიხედვით.
ასახელებენ ტექსტში ასახულ ფაქტებს, პერსონაჟებს;
თანამიმდევრულად აგებენ თხრობას.
შეფასება: განმავითარებელი. მოსწავლეები წახალისდებიან აქტიურობისთვის სხვადასხვა აქტივობებში, სიტყვიერად  (გაკვეთილის განმავლობაში/ გაკვეთილის ბოლოს).
(მოსწავლის შეფასების კრიტერიუმები და/ან რუბრიკები თან უნდა ერთვოდეს გეგმას)
ხელმოწერა:   ეთერ დიასამიძე
თარიღი:   24.01.2019 წ.

წარმოგიდგენთ ნაჩვენები მასალიდან ამოღებულ სურათებს



















დანართი 1.

შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
ყოველთვის
ხშირად
იშვიათად
არ შეესაბამება
ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში
ü   



ჩართულია ჯგუფურ მუშაობაში: იცავს დროის ლიმიტს, უსმენს ჯგუფის წევრებს, თანამშრომლობს მათთან

ü   


წარადგენს პრეზენტაციას: საუბრობს თავისუფლად, გარკვევით, პასუხობს შეკითხვებს

ü   


გაწაფულად კითხვა: კითხულობს ხმამაღლა და გარკვევით, იცავს პაუზებს ხმამაღალი კითხვისას, იცავს ტემპს

ü   


ჩართულია წერის პროცესში

ü   











                                        რეფლექსია


  საგაკვეთილო პროცესში აქტიურად ნერგავ სწავლების თანამედროვე მეთოდებსა და ტექნოლოგიებ. ამ მიმართულებით დიდ მნიშვნელობას ვანიჭებ  ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებას. ტექნოლოგია ჩემთვის არის  დამხმარე საშუალება.ისტ-ის გამოყენება  ეფექტურია  გაკვეთილების ჩატარებისას, როცა დიდი მნიშვნელობა აქვს დამხმარე ვიზუალურ მასალას.ხშირად მოსწავლეებს ვაძლევ ისეთ დავალებებს რომ მათ დასჭირდეთ კომპიუტერის გამოყენება, მაგ. ტესტების შევსება, ინტერნეტში მასალის მოძიება, ტექსტის დაბეჭდვა, ცხრილების და პრეზენტაციების შედგენა, კითხვებზე პასუხის გაცემა და ა.შ. ამგვარი დავალებები ზრდის მოტივაციას. ამჯერად , გაკვეთილის   პირველ  აქტივობაში, პროვოცირების მიზნით, გამოვიყენე ეს მცირე პრეზენტაცია, სათაურით,, მელადა ყურძენი“ .რომელიც დამეხმარა მოსწავლეთა,   მობილიზებასა და წინარე ცოდნის გააქტიურებაში. სლაიდებზე ატვირთულია  ნაწარმოების პერსონაჟის , მელიას სურათები.    
    გაკვეთილის პირველ აქტივობაში ამ მცირე პრეზენტაციის გამოყენება ემსახურებოდა იმ საგანმანათლებლო მიზანს, რომელსაც ითვალისწინებს ესგ.და რომელიც მითითებული მაქვს  გაკვეთილის გეგმაში.  ამ კონკრეტული ციფრული რესურსის შექმნა განაპირობა იმან , რომ მოსწავლეები  ეკრანზე უფრო ხალისით ათვალიერებენ  ფოტოებს ,  კითხულობენ ეკრანზე მოცემულ მასალას  და შემდეგ მსჯელობენ მოცემულ საკითხებზე არგუმენტირებულად. ციფრული რესურსის ამ სახით გამოყენებამ  გამოიწვია მოსწავლეთა  დაინტერესება და  ჩართულობის გაზრდა საგაკვეთილო პროცესში.

                                         მასწავლებელი: ეთერ დიასამიძე.

                                 24.01.2019 წელი.

Комментариев нет:

Отправить комментарий