საწრეო მუშაობა ქართულ ენაში



        


           საწრეო  მუშაობა  ქართულ  ენაში


                                                  საწრეო მუშაობა
     სასწავლო   წლის პირველ სემესტრში შეიქმნა ქართული  ენის წრე,       სახელ-
წოდებით ,,ვისწავლოთ ქართული ენა“,   რომელიც შედგება 10 მოსწავლისაგან.
       საწრეო მუშაობა ტარდება კვირაში ერთხელთხშაბათსმეგაკვეთილზე
     წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილირომელიც ემსახურება მოსწავლის როგორც სააზროვნო ასევე წერისა და კითხვის უნარების განვითარებას.


                        წრის დახასიათება

საწრეო მუშაობის მიზანიამოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით,ქართულ ენაში ფოკუსირებული სწავლება,საწრეო მუშაობა საჭიროა მოსწავლეთათვის იმისათვის,რათა მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ ქართულ ენაშ,რაც მომავალში სწორად წერისა და მეტყველების საწინდარი გახდება,ქართული ენა ლიტერატურასთან კომბინირებულად ისწავლება,მოსწავლეებს ცალკე არ აქვთ გრამატიკის სახელმძღვანელო,ამიტომ ბუნებრივია,თუ უფრო გაღრმავებულად ვასწავლით მშობლიური ენ, აუცილებლად წაადგებათ.,რამეთუ საწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაც ხომ ქართული
ენის პროგრამის გაღრმავებულად სწავლებაა.




საწრეო  მუშაობის  პროგრამა

საგანი:     ქართული ენა
წრის   დასახელება: „ვისწავლოთ ქართული ენა
სკოლა: . ბათუმის №18  საჯარო სკოლა
კლასი:  I -  კლასი
წრის   ხელმძღვანელი ეთერ   დიასამიძე

წრის მიზანი:   მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ... მოთხოვნების მიხედვით
ü  თავისუფლად ამოიცნობს ნაცნობ სიტყვებს.
ü  დამარცვლით კითხულობს უცნობ სიტყვებს.
ü  ხმამაღლა (მთლიანი სიტყვებით ან დამარცვლითკითხულობს მარტივი წინადადებებისგან შედგენილ მცირე ზომის ტექსტსცდილობს დაიცვას პაუზა სასვენ ნიშნებთან.
ü  ადარებს და კითხვის დასმის საშუალებით აჯგუფებს სიტყვებს.
ü  წერს კარნახით.
ü  კითხულობს საკუთარ ნაწერს ხმამაღლა და ასწორებს შემჩნეულ შეცდო-მებს.
მოკლე მიმოხილვა:  წრის მუშაობა ხელს შეუწყობს გაკვეთილზე მიღებული
 ცოდნის   გაღრმავება-განმტკიცებას
რაც მოსწავლეებს დაეხმარება  ზეპირი და წერითი მეტყველების კულტურის დახვეწასა  და სხარტი აზროვნების  ჩვევის  ჩამოყალიბებაში.
წრის ხანგრძლივობა:      2019-2020 სასწავლო   წრის პირველი სემესტრი.  10 შეხვედრათითო შეხვედრის ხანგრძლივობა ერთი აკადემიური საათი.

ქართული წრის მოსწავლეთა სია:


1. აბაშიძე მათე
2.ბერიძე საბა
3.ბერიძე ანდრია
4.დიასამიძე ანდრია
5.მეტრეველი სალომე
6.მეტრეველი ნოდარ
7.ნაკაშიძე ნია
8.სვანიძე ბარბარე
9.ოსმანოვა ნურაი
10.ჩოგაძე ლანა                 

წრის სახელწოდება: ,,ვისწავლოთ ქართული ენა''
2019-2020 სასწავლო წელი, სემესტრი.



N
გვარი, სახელი
თარიღი
ხელწერა
1
აბაშიძე მათე


2
ბერიძე საბა


3
ბერიძე ანდრია


4
დიასამიძე ანდრია


5
მეტრეველი სალომე


6
მეტრეველი ნოდარ


7
ნაკაშიძე ნია


8
სვანიძე ბარბარე


9
ოსმანოვა ნურაი


10
ჩოგაძე ლანა





 მოსწავლის კითხვარი

            გვარი ,სახელი ----------------------------------------------

1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია ქართული ენის  წრის შექმნის  შე-
სახებ?

 )დიახ           არა

2საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდ-ნის გაღრმავებაში?
               )დიახ           არა

3საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები  იყო    
თუ  არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
              )დიახ           არა
4იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
               )დიახ           არა
  5. რამდენი  ქულით  შეაფასებდით  საწრეო  მუშაობას?
            1    2    3    4    5    6    7    8    9    10

                       

მშობლის კითხვარი

             გვარი ,სახელი ----------------------------------------------

1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია ქართული ენის  წრის შექმნის შესახებ?

             )დიახ           არა

2საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში თქვენს შვილს?
             )დიახ           არა

3საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?
               )დიახ           არა

4იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო მოსწავლეთათვის?
               )დიახ           არა

5რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობ
 1    2    3    4    5    6    7    8    9    10
საწრეო მუშაობის პროგრამა და განრიგი:

                             საგანიქართული ენა
                          2019-2020 სასწავლო წელი
                                 I კლასი I სემესტრი 
              (მეცადინეობა ტარდება კვირაში ერთხელ)


თვე და რიცხვი
      აქტივობები
შენიშვნა
4.10.2019
მასწავლებელი შეხვდება  Iბ  კლასის  მოსწავლეების   მშობლებს .  გააცნობს  საწრეო მუშაობის გეგმას და გააფორმებს ხელშეკრულებას.
განუვითარო მოსწავლეებს ძირითადი სამეტყველო უნარები(მოსმენა,საუბარი,წერა,კითხვა
11.10..2019
გამოვუმუშაო მარტივი ლოგიკური ოპერაციების თანდათანობით დაუფლებადა საგანთა დიფერენცირება , ზეპირი მეტყველების კულტურა.
18.10.2019
განუვითარო ზეპრმეტყველება, საკუთარი აზრის ლოგიკური თანმიმდევრობით გამოთქმისა და სხვადასხვა დანიშნულების წერილობითი ტექსტის შექმნის უნარი
25.10.2019
ლექსიკური მარაგის გამდიდრება , ინფორმაციის გადმოცემა. შინაური და გარეული ცხოველების გარჩევა.ბგერების მკაფიოდ წარმოთქმა ,საკავშირებელი სიტყვების გამოყენება.                                               
1.11.2019
ასო-ბგერების ა-სა და ი-ს  გამოყენება სიტყვებში: თავში ,შუაში და ბოლოში.კითხვის ჩვევის გამომუშავება. ასოებს შორის მანძილის დაცვა.
8.11.2019
გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემაზე.
15.11.2019
ასობგერების თ,ს და ხ-ს  მართებულ წერაზე ვარჯიში. კითხვის უნარჩვევების განვითარება ,წინადადების შედგენილობა . ხმოვნებისა და თანხმოვნების დასახელება.დაიცვას მართლმეტყველების ელემენტარული წესები.
22.11.2019
ტექსტში ფერადმარცვლებიანი სიტყვების ამოკითხვა , ენის გასატეხებზე ვარჯიში.
29.11.2019
 ასობგერების ო,ე,უ კითხვაში ვარჯიში . მონაწილეობა ჯგუფურ აქტივობებში და მარტივი ენობრივი ერთეულების  ამოცნობა.სიტყვებისა და წინადადებების შედგენა .

6.12.2019
 წაკითხული ტექსტის გააზრება. წიგნთან მუშაობის საწყისი ჩვევების გამომუშავება.

13.12.2019
წერს კარნახით და  ნაბეჭდი ტექსტიდან გადაწერს მარტივ წინადადებებს.ადგენს მარტივ წინადადებებს ნაცნობ თემებზე.

20.12.2019
წრის შემაჯამებელი მუშაობა.


ჩატარებული სამუშაო
შეხვედრა წრის წევრებთან.სამუშაო თემატიკის გაცნობა.
ბავშვები ინტერესით გაეცნენ დასახულ მიზნებსა და ამოცანებს.თბილად და გულახდილად ისაუბრეს საკუთარი პიროვნების შესახებ. გავიხსენეთ განვლილი მასალა და წინარე ცოდნის გამოყენებით საინტერესო გარემო შევქმენით.
      წინასაანბანო პერიოდი  18.09..2019წ.
სურათის რას ვაკეთებთ? -გამოყენებითა და კითხვა-პასუხით ვიმუშავეთ ორ ,სამ და ოთხ სიტყვიანი წინადადებების შედგენაზე. მაგალითად : მხატვარი სურათს ხატავს.
1.     რამდენი სიტყვისაგან შედგება ეს წინადადება?
2.     რისგან შედგება წინადადება?
3.     რისგან შედგება სიტყვები? მარცვლები?
4.     რამდენი მარცვალია სიტყვაში?
დაყავი სიტყვებად წინადადება: დილით მეეზოვე ეზოს გვის. მეპურე თონეში პურს აცხობს.
.  დაასახელე პირველი სიტყვა,მეორე,მესამე,მეოთხე.
.  დამარცვლე სიტყვები: მასწავლებელი,მოსწავლე,შემოდგომა.






                         1-ლი შეხვედრა

    თემა: შეხვედრა მოსწავლეებთან და წრის მუშაობის გაცნობა.



2019 წლის 4 ოქტომბერი შედგა ქართული ენის წრის პირველი შეხვედრა სადაც 1-კლასელები გაეცნენ წრის მუშაობის სისტემას , ვისაუბრეთ იმ თემებზე რომლებსაც უფრო ღრმად შევისწავლით წრის მუშაობისას.მოსწავლეებში ძირითადი სამეტყველო უნარების გამომუშავება : მოსმენა,საუბარი,წერა,კითხვა.






 



                            მე-2 შეხვედრა

თემა: მარტივი ლოგიკური და ზეპირი მეტყველების კულტურის გამომუშავება




2019 წლის  11 ოქტომბერი წრის მეორე შეხვედრა შედგა. სადაც ვიმუშავეთ


 თუ როგორ გამოვუმუშაო მარტივი ლოგიკური ოპერაციების თანდათანობით დაუფლება და საგანთა დიფერენცირება , ზეპირი მეტყველების კულტურა.






მე-3  შეხვედრა
თემა : ზეპირმეტყველების განვითარება და აზრის ლოგიკურად გადმოცემა.



2019 წლის 18 ოქტომბერს ქართული ენის წრის მე-3 შეხვედრა შედგა .  პედაგოგმა წაუკითხა  მოთხრობა და შემდეგ დაუსვა კითხვები, რაზეც საკუთარი აზრით,ლოგიკურად გადმოსცემდნენ მოთხრობის შინაარსს.





მე-4 შეხვედრა

თემა:  შინაური და გარეული ცხოველები.


 2019 წლის 25 ოქტომბერს ჩატარდა  წრის მეოთხე შეხვედრა ქართულ ენაში. ვიმუშავეთ ლექსიკური მარაგის გამდიდრებასა და   ინფორმაციის გადმოცემაზე. შინაური და გარეული ცხოველების  ამოცნობაზე. სიტყვების მკაფიოდ წარმოთქაზე.     



მე-5 შეხვედრა

თემა:  ა-სა და ი-ს  გამოყენება   სიტყვებში: თავში,შუაში და ბოლოში. კითხვის ჩვევის გამომუშაავება. ასოებს შორის მანძილის დაცვა.
                        

2019 წლის  1 ნოემბერი  ჩატარდა წრის მეხუთე შეხვედრა . სადაც ვიმუშავეთ ა-სა და ი-ს გამოყენებით სიტყვების შედგენაზე. მათ წარმოთქმასა და ჩაწერაზე.


                                                           




                                      
მე-6  შეხვედრა
თემა:    გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემაზე


2019 წლის 8 ნოემბერი  წრის შეხვედრაზე გავიხსენეთ ზღაპარი " კომბლე". ბავშვებმა დამაჯერებლად გადმოსცეს ზღაპრის მოკლე შინაარსი და დაასახელეს დადებითი და უარყოფითი პერსონაჟები.




მე-7  შეხვედრა
თემა : ასობგერების თ,ს და ხ-ს  მართებულ წერაზე ვარჯიში. კითხვის უნარჩვევების განვითარება ,წინადადების შედგენილობა . ხმოვნებისა და თანხმოვნების დასახელება.დაიცვას მართლმეტყველების ელემენტარული წესები.
    

2019 წელი 15 ნოემბერი წრის შეხვედრაზე  ვიმუშავეთ თანხმოვნებისა და ხმოვნების დასახელებასა და ჩაწერაზე.    სიტყვებს შორის მანძილის დაცვაზე.

                        
                                                                 

                                                                                                                                 


                           მე-8 შეხვედრა


თემა: ტექსტში ფერადმარცვლებიანი სიტყვების ამოკითხვა , ენის გასატეხებზე ვარჯიში.

2019 წლის  22 ნოემბერი ქართული ენის წრე. ვიმუშავეთ სიტყვების მართებულად დამარცვლაზე. ფერადი მარცვლების ამოკითხვასა და სიტყვების შედგენაზე.













                             მე-9 შეხვედრა

თემა: ასობგერების ო,ე,უ კითხვაში ვარჯიში . მონაწილეობა ჯგუფურ აქტივობებში და მარტივი ენობრივი ერთეულების  ამოცნობა.სიტყვებისა და წინადადებების შედგენა .

 2019 წლის 29 ნოემბერს ჩატარდა ქართული ენის წრე.ვივარჯიშეთ ასობგერების   ო.,ე,უ კითხვაში . მარცვლების, სიტყვების და წინადადებების შედგენაში , ჯგუფურ მუშაობაში 



















                      მე-10 შეხვედრა

 თემა: წაკითხული ტექსტის გააზრება. წიგნთან მუშაობის საწყისი ჩვევების გამომუშავება. 

    2019
წლის  6 დეკემბერ  ქართული ენის საწრეო მუშაობაზე წავუკითხე  ტექსტი          "ბუზი და ჭიანჭველა"  . მოხდა ტექსტის გააზრება :  1. რომელი მწერი დადის ჩუმად?
2. როგორ დადის ბუზი ?  3. მოთხრობის მიხედვით როგორია ბუზი? ჭიანჭველა?.4.რომელი უარყოფითი თვისებებია დაგმობილი?

  ბავშვებს ამით უფრო გაუადვილდათ წიგნთან მუშაობის  საწყისი ჩვევების  გამომუშავება. 
  
                                     

                                                 















                                მე-11  შეხვედრა


     თემა: წერს კარნახით და  ნაბეჭდი ტექსტიდან გადაწერს მარტივ წინადადებებს.ადგენს მარტივ წინადადებებს ნაცნობ თემებზე.

2019 წლის 13 დეკემბერს ქართული ენის წრის მე-11 შეხვედრა ჩატარდა . მოსწავლეებმა შეძლეს კარნახით წერა. ასევე წიგნიდან გადაწერა მარტივი წინადადებებისა, რომელიც ადრე იყო შესწავლილი







.









                        მე-12 შეხვედრა
 თემა: წრის შემაჯამებელი მუშაობა.
       
2019 წლის 20 დეკემბერს ჩატარდა ქართული ენის წრის შემაჯამებელი მე-12 შეხვედრა .  მოხდა საწრეო მუშაობის შეჯამება , გავიხსენეთ განვლილი მასალა . ვისაუბრეთ წრის დადებით და უარყოფით მხარეებზე. მოსწავლეებმა წრის მუშაობა დადებითად შეაფასეს . ჩემი აზრით მიზანი მიღწეულია.
                                               
                                     






   





















Комментариев нет:

Отправить комментарий